|
System SMART ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa i płynności ruchu
w oparciu o pełną informację ze stacji pomiarowych i innych urządzeń zlokalizowanych na wybranym obszarze oraz algorytmy dyspozytorskie odpowiednio intepretujące otrzymane dane.
Cele i zadania systemu
|
zwiększenie skuteczności i efektywności zimowego utrzymania
poprawa bezpieczeństwa i warunków jazdy
redukcja liczby wypadków i kolizji
poprawa płynności ruchu i zwiększenie przepustowości dróg (sterowanie potokami ruchu)
nadzór nad przestrzeganiem przepisów ruchu drogowego
wykrywanie naruszeń przepisów ruchu drogowego (przeciążenia pojazdów, przekroczenia prędkości)
poprawa jakości dróg
obliczanie szacunkowego czasu przejazdu
poprawa bezpieczeństwa prowadzenia robót drogowych
przyspieszenie reakcji na zdarzenia losowe (wypadki, awarie)
obniżenie kosztów utrzymania infrastruktury
|
Zalety systemu
|
duża funkcjonalność
modułowa budowa (sprzęt, oprogramowanie, eksploatacja)
integracja zdalnych urządzeń (różne typy elementów, różni producenci)
otwartość systemu (możliwość łączenia z innymi systemami innych producentów)
możliwość stosowania dowolnych mediów transmisyjnych (łącza komutowane, telefonia komórkowa (GPRS, EDGE, CDMA, UMTS, LTE), radio, światłowody, łączność bezprzewodowa (WiFi, Bluetooth))
łatwość rozbudowy i poszerzania funkcjonalności
hierarchiczny dostęp
przejrzysty i intuicyjny interfejs użytkownika
|
|
-
Autostrady

-
Drogi krajowe

-
Miasta

-
Inne

|